Drömmar

Jag kommer inte ofta ihåg vad jag drömmer på natten, men när jag gör det brukar de utspela sig i dunkla färger, i gamla övergivna slott och/eller i Trysil.

Den första drömmen jag kommer ihåg är från åldern då jag tyckte om välling och tyckte det var coolt att vara uppe ända till söndagsöppet slutade. (Bedöm åldern själva)

Den börjar med att jag går omkring i djungeln.. Det är en sån där sagoboksdjungel med ljusa pastellfärger överallt. (En viktig detalj är att jag har på mig mitt söta nattlinne med tre kaniner på (med nattlinnen också dessa)).
Plötsligt! En tiger hoppar fram! (Da da da daaamm...!) Men, klok som jag är, så springer jag iväg, och bakom ett hörn så dyker en dörrkarm upp mitt ur tomma intet, en ensam dörrkarm! Så jag hoppar upp på dörrkarmen och sätter mig där och räddar mig undan stora stygga tigern. Slutet gott!

Det kanske bör tilläggas att jag vaknade helt skräckslagen och inte vågade röra mig på hela natten.


Fler drömmar tänkte jag dela med mig av en annan dag (för mycket av det goda, osv osv.)

Dagens visa (okej, den här är lite pinsam):
How come you're the one - Marcus Fagerwall

över och ut.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Ja, det r asba att do ska gå, men jag har fortfarade två kvar, Annie och Lisa ska inte gå... (I) PLING Jg sätter upp lappar på Torpan med? Eller tror du att man får det?

2008-04-11 @ 10:17:50
URL: http://menkattmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0