S!ESTA

Vad händer i världen? Jadu, ingen aning, det får du fråga aftonbladet om. Då kan du få reda på att det exempelvis är 192 kalorier i en bärsmoothie eller att vår kära utrikesminister ännu en gång spred glädje i sin råttkavaj.

Men, vad händer i Hässleholm? Ja, där kan jag banne mig hjälpa till lite!

Förmodligen pågår det fortfarande ett ivrigt städande och plockande och pantande (icke att förglömma, plötsligt höjdes BNP med ett par hundra procent för Hässleholms befolkning!) på Hässleholms temporära camping. För ett par dagar sedan var där fullt med glada skåningar, mina små vänner och jag. Vi dansade, vi lyssnade på musik, vi gjorde Varvet, vi spred lite göteborgsk glädje, vi debatterade för Håkan, vi diskuterade skillnader mellan han/hon/det, vi hyllade uppfinningen av cider, vi sprang omkring med vår fina kapsylöppnare, vi myste, vi pratade med Håkan och fångade hans roser, vi (eller ja, det var bara jag som fick det) provade en amerikansk ww2-hjälm, 
 vi kände ingen sorg för Göteborg, vi hittade massa söta pojkar, vi blev intervjuade av tv och vi hade helt enkelt en ganska så bra helg.

Nu kan man ju tro att det alltid är sådan fin fest i Hässleholm (och det kanske det är! vad vet jag?) men mest var vi där för att Hässleholm har den goda smaken att anordna festivalen S!ESTA där varje år!

Folks, om ni får chansen, dra dit! (Mer ingående beskrivning av la fiesta kommer förmodligen senare när mitt huvud bestämmer sig för att börja funka igen och halsen min inte känns sandpapprad)

Dagens visa:
Nevermore - The Soundtrack of our lives

over and out.

Kommentarer
Postat av: Chris

det ligger rätt bra till innan skolan slutar, så det kanske blir nästa år^^

2008-06-02 @ 22:40:20
URL: http://alltomsaker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0