As time goes by...

Jag ger upp. officiellt. Eller iallafall för stunden.

Idag har jag inte ägnat en tanke åt existensiella frågor, livskriser, kostiga små historier eller skolan. Jag har prövat på livet som hemmafru. Fast om man ska vara ärlig så blir det väl hemmafru utan en man, (Russinen ur kakan eller kakan ur russinet? Mja, beror väl på om man gillar russin...)

Jag gick upp okristligt tidigt (cirkus 8), såg genom springan som brukade vara två ögon och ett hyfsat normalt synfält att det hällregnade ute. Ni vet, sådär så att det studsar upp igen från marken och man blir blöt underifrån också. (Djävulskt genialt regn faktiskt)

Bestämde mig för att idag har jag ingensomhelst lust att lära mig om svenska kungar med mindervärdeskomplex som tar över tyskland för att kompensera för detta. Kompensrar för vad kan man undra.. Jag hade heller ingen lust att ta reda på vilka aminosyror jag består av. (Gillar inte tanken på att det som är jag och mina tankar går att skriva ner i form av bokstäver, streck som bildar molekyler som så småningom blir jag.) Men sådana djupsinniga tankar gav jag blanka katten i idag, så därför fick soffa gå före skolbänk.

Jag slötittade på topmodel, somnade till. Misstänker att det gick in i mitt undermedvetna, vilket skulle förklara några av följande hanlingar:

¤ Jag ställde mig och bakade. Inte vanlig kladdkaka - o nej. Annas egna kladdkaka. Anna är också medlem på matklubben.se , precis som jag (haha). Så där vispade jag ägg och siktade kakao och kände mig väldigt kvinna-i-köket. Nåväl, kakan blir klar.. och smakar precis som alla andra kladdkakor, som tar en tiondel så lång tid att göra. jahopp.

¤ Jag äter nyss bakta kaka och ser på sex and the city utan minsta ironiska tanke om deras liv. Tänk vad mysigt man hade det typ 2002, med ormskinn och hängslebyxen. Eller, Carrie hade det aif väldigt mysigt.

¤ Jag bestämmer mig självkalrt för att sy kuddfodral! Kpte kuddar och tyg på Ikea (in my heart, hehe) för ett tag sen och kände att det var dags att ta fram syslöjds-annika. Resultaten belv förskräckligt fula och snea. Unika är ett annat ord.

¤ Morgon blir förmiddag blir eftermiddag och jag kände att det dags att använda all min kakenergi. Castade mig in i min babyblå cabriolet och med matchande träningskläder (vitt juicy-ställ) och den perfekta hästsvansen blåsande i den friska varma fläkten cruisade jag ner till mitt gym, precis vid Newport Beach. Gled in där, flörtade ltie med den snygge receptarien, hälsade på mina 24 närmaste hemmafruvänner och började sedan 2 timmars seriös rumpträning.

¤ Efter den vackra drömmen hemma i soffan tog jag mig faktiskt ner och tränade. I rosa byxor, gammal grå tröja och frisyren gud glömde. Flörtade inte med tanten i receptionen och tyckte det kändes smått opassande att börja skvallra med 60+kvinnorna jag såg på träningen. Ki Balans hette dagens första pass. Det är som en blandning mellan yoga, afrikansk dans och gymnastikträningen man hade på dagis. I halvmörker gjorde jag och ett par kvinnor i mogen ålder solhälsningen för fulla muggor, och somnade sedan på yogamattann under avslappningen.

¤ Avslutade mitt träningsäventyr med ett Aerobicspass. Hur kul som helst var det. Man kan tro att det skulle kännas dumt att hoppa omkring till "best of guitar hero"- låtar men icke sa nicke! Jag och mannen i mogen ålder hopsade, spelade luftgitarr och shakade our booties för allt vad vi var värda. vilket var en hel del för dagen, ska jag säga dig.

¤ Nöjd med mig själv gick jag hem och åt tårta som pappsen köpt. (I min hemmafru-hjärna var det självkalrt min rike snubbe som inhandlat tårtan.) och avslutar nu med skönhetssömn och gelegrejer för ögonen. på riktigt.

Vi lever hela tiden, visste ni det? alltid - as time goes by.



Kalle och Gullan ligger vid ett träd och tittar upp mot himlen.
Gullan: "Kalle , vad är meningen med livet egentligen?"
Kalle: "Jag tror att meningen med livet är en cabriolet och en sjö. När det är fint väder blir man glad, för då kan man åka ut och cruisa runt i sin cab. När det regnar så blir man glad, för då får man nytt vatten till sin sjö."

Dagens visa:
Jag är en vampyr - Markus Krunegård

over and out.

Kommentarer
Postat av: ?

Du skriver jättebra! :)

2008-10-17 @ 15:20:08
Postat av: Oväntad

Du är lustig när du skriver och det gillar jag, tack för ett trevlig träningspass förresten!//oväntad vän

2008-10-27 @ 12:45:48
Postat av: a n n i k a

spännande! en oväntad vän :D Får jag ingen ledtråd till vem du är? Tack anyway!

2008-10-27 @ 13:17:42
URL: http://myphilosophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0