Men detta är unikt!

Vet ni en sak? Ja förmodligen. Jag tvivlar på att det är något jag vet som ingen av alla människor det finns inte vet. Det skulle väl kanske vara hur jag tänker och känner då. Men om man funderar ett tag, så borde ju någon av alla 6 miljarder människor det finns nu (och alla som funnits innan) någon gång ha tänkt precis det jag tänker och känt precis det jag känner.

Är itne det en rätt skrämmande tanke? Detta är vad jag kommit fram till under min rätt långa radiotystnad här. Att allt redan är skrivet. Allt är redan tänkt.

Visste ni att endast 20% av alla tankar man tänker under en dag är tankar man inte tänkt förut? Och i ärlighetens namn, varför skulle mina tankar vara något speciellt?

Jag tror att jag drabbats av tänk-kramp. Ni vet, på det är sättet som författare drabbas av skrivkramp, och kosntnärer får slut på inspiration. Jag har hört mer än en författare klaga över att de inte kan skriva något mer, för allt är redan skrivet. På samma sätt kan jag inte tänka mer, för allt är redan tänkt.

Men vet ni vad ljusningen med det hela är? Ni kan inte turmenska. För just detta som jag tänker nu, det har endast en (eller möjligtvis två) personer i Turmenien tänkt förut. Och tack gode gud för 6000 olika språk! Då kan man tänka samma sak 6000 gånger innan alla tankar är förbrukade på alla språk.

Men allt har en ände (utom mitt fruktlösa jobbsökande. Och väntan på en studentbostad. Och möjligtvis en ljusstråle i universum, men den diskussionen kan vi ta en annan dag.) och även jag får väl något att tänka lite på och skriva lite om. Till exempel om en djävulshand i en micro. (Aha! Cliffhanger! Next time, suckers!)

Dagens visa:
Solid Ground - Lerum Gospel

över och ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym forever!

"Visste ni att endast 20% av alla tankar man tänker under en dag är tankar man inte tänkt förut? Och i ärlighetens namn, varför skulle mina tankar vara något speciellt?" I sence a touch of vinterting där!^^ och hallå, djävulshjand i en micro, hallå! det har du ju sagt nått om! en film, hmm, vilken.. hmm..

HAMSTERHANNIBAL IS TEH SHIT

2008-05-18 @ 12:53:47
Postat av: annika

Hello my hamsterhannibal friend.

jaa, du känner igen! Duktigt! Men jag msåte tyvärr meddela att djävulshanden-i-micron-filmen inte finns i Lerumland längre. Buhu!

Men vi ksola icke förtrösta!

peace out

2008-05-22 @ 20:51:27
URL: http://myphilosophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0